Пивнев Сергей Николаевич

Адрес: Москва, Юго-Запад

Телефон: 8-926-270-11-03 www.free-lancers.net/users/stingo

e-mail: art--director@ya.ru

www.free-lancers.net/users/stingo

Цель
арт-директор
Образование
24.06.84 закончил Самарскую Архитектурно-строительную академию.
Специальность - архитектор.

Повышение квалификации и бизнес-образование:

а) Вечерняя программа обучения менеджмента группы компаний «Дилл» Маркетинг. Маркетинговые коммуникации» 3 мес. на базе Академии народного хозяйства — 2003
б) Цикл профессиональных семинаров «Комплексное планирование маркетинга 2000+», консалтинговое агентство «Качалов и коллеги» — 2004, 50 часов
в) Бизнес-курс английского языка в Aspect School, Dublin, Ireland — 2002, 3 недели, Intermediate Certificate
г) Стажировка по российско-американской программе «Business for Russia» в рекламном
агентстве T.S.Jenkins & Associates Inc., при поддержке GMI Engineering & Management
Institute, Flint, MI, USA — 1996, 5 недель
д) Тренинги и курс лекциий по личностному росту Имидж-Центр «Инициатива», 2000 г
Опыт работы
С 1994 г. пользователь Apple Computer Desktop publishing в программах QuarkXPress, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Acrobat, Adobe Dimensions, ArchiCad. С ноября 2003 — платформа PS-Mac.

05.2005 – настоящее время ООО «Императорский чай», Главный дизайнер компании

Ребрендинг компании (разработка нового лого и репозиционирование), разработка концепции и редизайн основной ассортиментной линейки чаев, 50 SKU. Разработка и продвижение новых продуктов и марок. Сан Виль — специи для приготовления глинтвейна (от концепции до препресс-подготовки), TeaBreak — специальный чай для офисов (переработка и дополнение концепции, дизайн ассортиментной линейки, препресс, POSM), POSM для детского чая PlayTea. Разработка упаковки детского чая «Чайландия». Разработка проектной концепции и упаковок для проекта «Корпоративный чай». Разработка серий упаковок premium-econom-tea для сетей Spar, Мосмарт, BILLA(Clever), Копейка, GrossMart, Paterson, Vester по проектам private-label. Разработка креативных концепций продвижения офисного чая TeaBreak, детского PlayTea. Проектирование и контроль изготовления наружней рекламы для дистрибьюторов Компании.

09.2004-05.2005
Группа компаний «Вариант», издательско-полиграфический холдинг, Москва
Ведущий художник-дизайнер. Распределение творческих заданий среди дизайнеров отдела (3 чел.) Разработка серий плакатов по социальной тематике, подготовка к печати, цветокоррекция. Разработка постеров по проекту «Почта России». Работа с фотобанком, с фотохудожниками. /Freelance/ Разработка концепции, фирменного стиля для агентства маркетинговых коммуникаций Pacific Media Разработка раздела бренд-бука Russian Media Group. Бренды: Русское радио, Радио Динамит, Радио Монте-Карло - совместно с агентством Pacific Media.


11.002-09.2004
Производственно-торговый холдинг «Дилл», Москва
С мая 2004 г. — Креативный руководитель отдела маркетинга.
Разработка бренд-бука ключевой марки. Анализ существующей упаковки, определение проблемы, разработка генеральной Концепции упаковки ключевого бренда, подготовка брифа для тендера на графическую разработку упаковки.
С апреля 2003 г. - Главный художник-дизайнер. Руководство коллективом дизайнеров
-Разработка корпоративного стиля холдинга (победа в тендере с участием рекл.агентств)
-Разработка упаковки и этикеток, названий продуктов, POSM. Реализация носителей корпоративного стиля: каталог компании, календари, листовки. Позиционирование компании, конкурентные преимущества для СМИ

1996-2002
Ведущий дизайнер коммерческо-рекламного отдела, ОАО АВТОВАЗ
Разработка листовок по модельному ряду завода,каталоги. Визуализация элементов имиджевой политики завода: календари настенные, настольные, постеры, материалы для СМИ, презент-сеты, конверты, в т.ч. монументальные панно-баннеры 7х15 м. Фирменный стиль(победа в тендере) PR-кампании «Юбилей АВТОВАЗа». /Freelance/ Рекламное обеспечение муниципальной программы при поддержке Фонда Спивакова и ЮНЕСКО «Детская летняя творческая школа. Новые имена Тольятти-1998-2000» (Клиент: Деп.Культуры мэрии Тольятти. Платформа Мас

1996
Рекламно-полиграфическое предприятие «Дока-принт», франчайзинг-сеть В.Довганя. Рук.студии дизайна упаковки и рекламных материалов. Разработка и производство упаковки для «Дока-Пиццы» Платформа Мас

1994-95
Полиграфическое предприятие «Лада-Инфоком». Рук.отдела дизайна и препресс. Платформа Мас
Дополнительные сведения
Специальные навыки.
- Знание технологического процесса полиграфии от электронной версии
макета до финишной обработки.
- Умение рисовать от руки
- Владею разговорным английским языком, навыками технического перевода.
- Член Союза дизайнеров России.
- Водительские права категории «В», опыт вождения - 5 лет.

В составе авторских групп и индивидуально -проекты детских игрушек, товаров и автопринадлежностей, транспортных средств в т.ч. конкурсный проект поезда метро для Москвы. В составе премированной делегации дизайнеров LADA был на м/н выставках Design-Show (Нагоя) и TokioMotoShow в Японии.

Личностные качества.
- Способность формирования концепций и программ, аналитические способности, креативность
- Развитые коммуникативные навыки и работоспособность
- Способность аргументированно отстаивать свою точку зрения
- Организационные способности и умение работать в команде
- Самомотивация и инициатива
- Нацеленность на результат
Неоднократно одерживал победы в творческих конкурсах

Эл.портфолио по адресу:
www.art-n-design.narod.ru

CURRICULUM VITAE

Name: Sergei Pivnev
E-mail: art--director@ya.ru
Address: Russia, Moscow, Boutovo Severnoe
Phone: 8-926-270-11-03
Site: www.art-n-design.narod.ru
Marital Status: marred
English Language Skills:Yes
Driving License: Yes

Education:
06.1979- 24.06.84 Bachelors of Architecture, Samara’s Academy of Architecture and Civil Engineering

Increase of qualification
а) Training program «Marketing. Marketing communications» for a Dill Inc. management - 3 months at support of Academy of national economy. Moscow, 2003
b) Professional specialized seminars cycle «Marketing Planing Complex 2000+» by Kachaloff & colleagues Consulting ag., Moscow, 2003-04
c) Intermediate English Language Course Certificate, Aspect International Language Academies, Dublin, 2001
d) The yearly self-fulfillment trainings and seminars course graduator Togliatti’s Image Centre Initiative
e) At support GMI Engineering and Management Institute «Business for Russia» Internship at the T.S.Jenkins and Associates Inc. Advertising full-service agency, Flint, MI, USA - 5 weeks, 1996.

Employment history
May 2005 – Present
Chief designer, Imperial Tea Company, Moscow
Working on a large range of projects:
Rebrending of the Company, new logo and reposition, conception and redesign of the product line (50 SKU). Packing design development, visual concept promotion & POSM for a new products of company's own marks:
SanWille /spices for mulled wine
PlayTea /premium kids fruit tea
TeaBreak /special office tea – reconception, packing and dispensers design
TeaLandia /kids fruit tea — reconception, packing design & POSM
Developed of packing premium-econom-tea for Spar, MosMart, Kopeika, BILLA(Clever), GrossMart, Paterson, Vester etc. supermarkets networks under private-label’s projects. Outdoor ad billboards for distributors of the Company

Sept 2004 – May 2005, Lead graphic designer of Social issues Dep., Publishing holding Variant, Moscow. Activity: Management and team co-ordination (3 pers.) Work out of posters and prints HIV/AIDS preventive measures, drug use prevention, terrorism and other socially relevant issues. Freelance print design and artworking. Together with agency of marketing communications Pacific Media: developed the company’s logo concept. Expansion of Russian Media Group’s brand book (Brands: Russian radio, Radio Dynamite, Radio of Monte-Carlo)

Nov 2002 – Aug 2004, Industrial trading holding DILL Inc. /B2B/ Moscow
Since Apr 2004, Creative solutions manager, Marketing dep.
Activity: Development of a key mark brand book.
Analysis of existing packing, problems definition, development of creative brief for the packing’s Concept of the key Company’s brand
Coordination with a merchendising standards. Development of the creative, visual concept of registration for Company’s brands packing. Positioning of the marks

Since Apr 2003, Chief designer of the Company.
Activity: Assign and direct staff (4 pers.) to develop design concepts. The control of manufacture of polygraphy over the contractor. Review and approve art and copy materials developed by staff. Review proofs of printed copy. Corp. identity of Dill Inc.development (a victory over the tender with ad. agencies participation).
Work out of packings of product groups of a key brand, other company own marks.
Drawing up media concepts. Naming of products and series, POS-materials, advertising prints.
Work with a copywriter closely together. Carrying out of competitive packing presentations. Introduction of corp. style, it’s carriers: the company’s catalogue, calendars, leaflets, etc. Positioning of the company, competitive media advantages. Expert participation in the tender, formation of the creative design assignment of an holding exhibition

Jul 1996 – Oct 2002, Lead graphic designer, Commercial ad. department, Technical Development Centre of Lada (Avtovaz) Inc., Togliatti
Development leaflets on a new model line of the Lada Inc. vehicles
Yearly Development of Corp. production: multi-size calendars, posters, media announcements, plastic credit cards, information catalogues, information maintenance of sporting Corp. measures, souvenirs etc. Inside of Corp. division’s PR-actions.
Development of graphic support of the PR-actions of corporation and its carriers. Worked out of The 35th-anniversary of Lada Inc. corporative identity /victory other the tender with ad agencies participation/ - PR campaign.
Commercial booklets for the partners of the enterprise (idea, approval, prepress)
Development of the All Russian prog. for Childrens, New names — Togliatti’s summer art school ad.campaigns — 1998-2001

Jan 1996 – Jul 996, Head of advertising bureau, Lada Inc. service Centre, Togliatti Concept Development of the program of corporative identity for the Centre. Media plannig/buying. Internship at T.S.Jenkins Inc. ad agency, Flint, MI, USA

May 1994 – Jan 1995, Head of design & prepress bureau. Doka-print Ltd., Togliatti. Creative, development and prepress for retail packing of food, alco-hol/non alcohol drinks, automobile fittings. Branding. The concept and publication of leaflets and flyers for large and small businesses. Produce sample designs for new products from initial concepts to print

1993 – 94, Head of creative DTP&Prepress bureau of print venture Lada Infocom ltd., Togliatti. Involved from concept through typographic design to prepress activity for print issues. Team co-ordination

1991 – 93, Avtovaz (Lada) Inc., Design Styling Car Centre Department., Togliatti
Car accessories & consumer goods bureau industrial Designer. As a creative team player and individually developed a line of the projects of children’s toys, transport and car fittings. In the staff of Company’s designers delegation visited the «Year of Design - Expo», «Tokyo MotoShow» Japan.

Skills
The All Russian Designers Association membership since 1994.
Extensive Apple Computer Art Graphic Design and Desktop publishing
operating (DTP) : QuarkXPress, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe
Dimention
- ability fast to give out and visualized the idea
- graphic, painting, freehand sketches illustrator
- prepress, layouts sets for printing
- graphic design of labels for alcohol/non alcohol drinks, food etc.
- work out of corporative identity, logo
- design for external advertising: billboards, cars graphic, advertising, buildings-facads decorating

Personal strengths
- Interest in typography, desktop publishing technologies, architecture, 3D, animation technologies
- Graphic, painting, freehand sketches illustrator
- Ability both to play as part of team and lead role for a creative team
- Self-motivated and willingness to learn in a changing environment

Other interests Swimming, running, ski. Gitar player and singer.Contemporary arts
homepage


Hosted by uCoz